Θρίλερ και μυστήριο επί σκηνής

Ο Αντεροβγάλτες πρωταγωνιστής

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η ομάδα Νοσταλγία δημιουργεί μια θεατρική σειρά τεσσάρων επεισοδίων. Με έμπνευση την δράση ενός από τους μεγαλύτερους δολοφόνους στην ιστορία της ανθρωπότητας, του Τζακ Αντεροβγάλτη, παρουσιάζει μια  ιστορία μυθοπλασίας, εν μέρει βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα. Η αστυνομική ιστορία ξετυλίγεται σε 4 σπονδυλωτά επεισόδια γεμάτα σασπένς, που «φλερτάτουν» με το ύφος ξένων τηλεοπτική σειρών και την ατμόσφαιρα κινηματογραφικών ταινιών μυστηρίου. Ο Γιώργος Σίμωνας, συγγραφέας και σκηνοθέτης απαντά στις ερωτήσεις μας.

anterobgaltis2-copyright-maria-toultsa-web

Έχετε ετοιμάσει μια θεατρική σειρά τεσσάρων επεισοδίων με έμπνευση την δράση ενός από τους μεγαλύτερους δολοφόνους στην ιστορία της ανθρωπότητας.Τι ακριβώς θα μας δείξετε;

Ο Αντεροβγάτης είναι η πρώτη (ελληνική) σειρά σε θέατρο. Η σεζόν της είναι από το φθινόπωρο μέχρι τον Μάϊο και διαρκεί για τέσσερα, αυτοτελή επεισόδια, που όμως διηγούνται μια ενιαία ιστορία. Την ιστορία μια ομάδας αστυνομικών να πιάσουν έναν κατά συρροή δολοφόνο (serial killer) και μιας άλλης ομάδας ανθρώπων, δημοσιογράφων, φίλων, πολιτών, πολιτικών κ.τ.λ που τους συνοδεύουν σε αυτό. Η ιστορία δεν δανείζεται στοιχεία του 1888, που έδρασε ο δολοφόνος. Βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και ξεκινά από το τελευταίο και πολύ σημαντικό: ένα γράμμα που στάλθηκε (επεστράφη) το 1987. Είναι σαν να επιστρέφει η ιστορία στα 80s. Να επαναλαμβάνεται. Να κάνει κύκλους – αλλά αυτή η σκέψη έχει και βάση μυθοπλαστικά. Θα το καταλάβετε εφόσον το δείτε.

anterobgaltis-4-copyright-maria-toultsa-web

 Γιατι επιλέξατε ένα τέτοιο θέμα;

Επέλεξα ένα τέτοιο θέμα γιατί με γοήτευσε η κοινωνία απέναντι σε αυτόν τον σκοτεινό εκδικητή. Μοιάζει με όλες τις ιστορίες που η κοινωνία, ζαλισμένη, χαμένη, προσπαθεί με νευρικές προσπάθειες να αντιμετωπίσει έναν εχθρό, που δεν είναι άλλος από τον εαυτό της τελικά. Το επέλεξα να το κάνουμε γιατί στηρίζομαι σε συνεργάτες που μπορούν να ζωντανέψουν ατμόσφαιρες και στιγμές βγαλμένες από τον κινηματογράφο. Το επέλεξα για την εμπειρία.

anterobgaltis-3-copyright-maria-toultsa-web

 Ποιους “πρωταγωνιστές” – δολοφόνους θα “ζωντανέψετε”;

 Ο δολοφόνος είναι ένας. Ο Αντεροβγάλτης. Είναι ο ουσιαστικός πρωταγωνιστής. Από την άλλη είναι σειρά. Μην περιμένετε από την αρχή να πετάγεται ένας δολοφόνος και να ξεκοιλιάζει θύματα. Είναι πιο βλοσυρό και σκοτεινό απ’ό,τι μπορεί να μοιάζει. Και δεν αναφέρομαι στο σπλάτερ. Αναφέρομαι στο θέμα του Κακού που κυοφορεί και το οποίο έχουμε «κεραία» για να το αναγνωρίσουμε.

anterobgaltis-1-copyright-maria-toultsa-web-jpg

 Οι θεατές τοποθετούνται σε θέσεις διαφορετικής οπτικής. Για ποιον λόγο έχετε αποφασίσει κάτι τέτοιο; Πρόκειται να συμμετέχουν κατά κάποιον τρόπο;

 Όχι, οι θεατές δεν συμμετέχουν στην δράση. Τοποθετούνται σε διαφορετικές θέσεις λόγω του ότι η θέση τους ορίζει και τι βλέπουν και πώς το βλέπουν. Με λίγα λόγια, ενισχύει την κινηματογραφική αφήγηση. Οι θεατές (το αναφέρω κάθε φορά) που θα έρθουν προετοιμασμένοι και με όρεξη να δούνε μια σειρά (ασχέτως αν είναι σε θέατρο) θα κερδίσουν. Αυτοί που θα έρθουν προετοιμασμένοι να δούνε μια θεατρική παράσταση, μπορεί και να εκνευριστούν. Η παραγωγή του Αντεροβγάλτη είναι οργανωμένη να ανα-παραχθεί ως σειρά επεισοδίων στο θέατρο, με έντονες τις κινηματογραφικές/τηλεοπτικές καταβολές.

Οι Έλληνες θεατές αγαπούν τα θρίλερ κατά την γνώμη σας;

Κατά βάθος, ποιος δεν τα αγαπάει. Και πριν από λίγο καιρό βρήκα και τον λόγο. Σε μία συνέντευξή του, ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Φίντσερ, απαντά στην ερώτηση γιατί κάνει ταινίες και απαντά: ότι οι ταινίες του μιλούν για την διαστροφή. Κάνει ταινίες επειδή πιστεύει ότι οι άνθρωποι έλκονται από την διαστροφή. Είναι ένας πολύ καλός λόγος και φυσιολογικός, γιατί οι άνθρωποι να αγαπούν τα θρίλερ και τον πιστεύω ακράδαντα!

 

 

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας.